Jasně vymezený a uklizený prostor pro práci vám na home office pomůže se lépe soustředit

Jasně vymezený a uklizený prostor pro práci vám na home office pomůže se lépe soustředit

Současná situace zahnala mnoho zaměstnanců pracovat do svých domovů. Pro ty, kteří nejsou na toto uspořádání zvyklí může být home office pořádnou výzvou. Důležité je si, práci z domu správně nastavit a chovat se v podstatě podobně, jako byste chodili do práce. Svůj pracovní čas proto mějte jasně ohraničený, začínejte a končete stejně jako je vaše pracovní doba a když dopracujete, opravdu vypněte počítač a udělejte si pohodu. I když jásáte, že ráno ušetříte spoustu času dojížděním, stejně si na “přípravu do práce” vymezte svůj čas. I když zrovna nemáte videokonferenci, není dobré pracovat v pyžamu, tím klesá produktivita a hůře oddělíte pracovní čas od odpočinku. Nemusíte doma sedět v obleku jako v kanceláři, ale určete si pohodlné pracovní oblečení. Důležité je si také jasně vymezit svůj pracovní prostor. Nemusíte si doma hned zřizovat kancelářský kout, ale mít alespoň svůj stůl s počítačem vám pomůže naladit se na pracovní režim.

Je také prokázané, že nepořádek na stole může snižovat produktivitu, a proto se ho vždy snažte mít uspořádaný. Uvádí se, že alespoň polovina pracovní plochy by měla být volná. Když se vám na stole povalují stohy papírů, poznámek propisek a dalších materiálů, snadno zapomenete, co kde máte. Také to svádí k tomu, že větší pozornost věnujete papírům, které jsou nahoře, které ale nemusejí být nejdůležitější. Při hledání poznámek také ztrácíte čas i energii, a to ve vás může vyvolávat zbytečný stres navíc. Proto při práci z domu neváhejte investovat do kancelářských potřeb, pořiďte si šanony na uspořádání písemností, mějte vždy po ruce funkční popisku a věnujte vždy alespoň chvíli uspořádání věcí. Také si ze stolu nedělejte odkladiště a nedávejte na něj věci, které k práci vůbec nepotřebujete. Jakmile si zvyknete mít je organizované, ušetříte si mnoho času i nervů hledáním, budete lépe dodržovat termíny, protože budete mít přehled o tom, co musíte udělat dřív a celkově se vám bude lépe pracovat v uklizeném prostoru.