Před dlouhou cestou by měla být návštěva autoservisu samozřejmostí

Před dlouhou cestou by měla být návštěva autoservisu samozřejmostí

Zatímco někteří z nás navštěvují autoservis i v případě, kdy potřebují doplnit vodu do ostřikovačů, jiní jsou dokonce schopni si sami seřídit brzdy či opravit motor. Pokud však nepatříme ke kutilům, kteří se v dílně mezi čtyřmi koly pohybují už od malička, čas od času zkrátka můžeme potřebovat s opravou našeho auta pomoc. V jakým situacích a s jakými problémy bychom návštěvu autoservisu či pneuservisu neměli vynechat?

Do autoservisu bychom rozhodně neměli zamířit až v momentě, kdy naše auto mele z posledního. I ze zdánlivě drobných problémů se totiž mohou vyklubat velké poruchy, které nás potom budou stát nejen spoustu starostí ale také peněz. Každý majitel zná své auto ze všech nejlíp a nejlépe také pozná, kdy s ním není něco v pořádku. Jakmile na autě vypozorujeme něco neobvyklého, rozhodně neuděláme chybu, když hned zamíříme do autoservisu.

Kromě případů, kdy je s autem něco v nepořádku, bychom měli autoservis navštívit například ve chvíli, kdy se chystáme vyrazit na dlouhou cestu. Velmi oblíbenými dovolenými nejen mezi mladými páry jsou takzvané „road tripy“, při kterých je auto nejen našim dopravním prostředkem na cestách po Evropě, ale často také ubytováním. Oblíbeným dopravním prostředkem jsou auta také na cestách do přímořských letovisek v Chorvatsku či Itálii. Zanedbání přípravy auta na tak dlouhou cestu se však nemusí vyplatit a dlouho plánovanou dovolenou nám poměrně rychle pokazit.

Pokud nejsme automechanici, je určitě lepší, nechat si auto zkontrolovat v servisu. Někteří řidiči mají spolu s touhou ušetřit tendenci „servisovat“ si auto před cestou sami. Pokud však nemáme to správné vybavení, případné větší opravy na autě stejně sami nezvládneme. Ne vždy navíc stačí jen pohledová kontrola auta.

I když rozhodně není na škodu nechat si zkontrolovat před cestou jakékoliv auto bez ohledu na stáří či najeté kilometry, některá auta potřebují servisní prohlídku více než jiné. Pochopitelně platí pravidlo, že čím novější auto je, tím méně věcí se na něm může pokazit. Pokud se však chystáme vyrazit na cesty zánovním autem, které má těsně před pravidelnou servisní kontrolou, neměli bychom vyrážet dřív, než bude hotová. Obecně se však dá říct, že auta stará osm až deset let by kontrolu před cestou měli podstoupit bez ohledu na to, jestli mají servisní kontrolu nedávno za sebou, nebo je teprve čeká.